СХИМНИКЪ, м. Монах, посвященный в схиму. (1147): В то же лѣто постави Изяславъ митрополитомъ Клима Смолятича, выведъ изъ Заруба, бѣ бо черноризечь, скимникъ и быс<ть> книжникъ и философь. Ипат.лет., 340. Ок. 1425 г. Скимнику же всегда на собѣ скиму носити и куколь и никогдаже кромѣ сихъ не быти. (Отв.мт.Кипр.иг.Афан.) РИБ VI, 263. XVI в. ~ 1390–1405 гг. По семъ взяли соловецъкаго пустынника, инока схимника, Епифания старца, и языкъ вырѣзали весь же. Ав.Ж., 63. 1673 г. Великий схимникъ – инок великого иноческого образа; малый схимникъ, схимникъ въ малѣмъ образѣ – инок малого иноческого образа. [О погребении монаха] Аще великыи скимьникъ будет<ь>, възложит<и> наглавие вьрху главы его и, покрыв до брады, яко не видѣну быти лицю, по сем<ь> възложит<и> на нь аналавъ. Устав Студ.3, 416. XII в. Аще мних почиеть, не достоить телесе его видѣти ни измывати... аще будеть великыи скимникъ, възложить на нь куколь наглавье вьрху главы, покрывъ и до бороды… а малаго скимника клобукомъ. Новг.корм., 611 об. 1285–1291 гг. [то же – Корм.балаш., 361 об. XVI в.]. Ко причастию ходят преже схимники в схимах, а в малем образѣ сымет с себе клобукъ и со скуфьею и подложит под лѣвую пазуху, и ставятся пред причастием по единому, и поклоняются в землю по дважды, и тако перекрестятся, и руцѣ свои приложа к персем крестообразно. Пред.старца, 565. XVII в.