СЫНОВНИЙ, прил. 1. Принадлежащий, относящийся к сыну, сыновний. Яко вся дш҃а моя суть, яко дш҃я оч҃я, такоже дш҃а сн҃овьня – вся [вм.: моя – ἐμαί?] дш҃я суть (τοῦ υἱοῦ). (Иез. XVIII, 4) Библ.Генн. 1499 г. А Игнатия блаженного… егоже в заточении замучи Варда Кесарь, обличения ради, подобно Крестителю, понеже бо той Варда живяше с сыновнею женою, – где же сего праведнаго положиши? Ив.Гр.Посл., 175. XVII в. ~ 1573 г. Падая над закланным сн҃овнымъ тѣломъ, [мать] бияше в перси своя, терзаше власы главы своея. Ж.ц.Дм., 14. XVII–XVIII в.
2. Относящийся к Богу-Сыну, второй ипостаси Бога в Святой Троице, Иисусу Христу. Дѣиствуеть убо Оц҃ь, нъ аки Сн҃омь въ Дс҃ѣ... дѣиствуесть [вм.: дѣиствуеть] и Дх҃ъ, нъ акы Оч҃ь и Сн҃овьнь дх҃ъ вьсетворитвьнъ (τοῦ Υἱοῦ). Изб.Св. 1073 г.2, 213. Вьсе еже Оц҃ь имать, то Сыновьне, развѣ неродьства (τοῦ Υἱου). (Сл. на сошеств. Св. Духа) Усп.сб., 456. XII–XIII вв. Сн҃ъ бо сы Божии Сн҃ъ члв҃чь бысть, въплъщься отъ Ст҃ыя Дв҃ы и не иступль сыновьня своиства (τῆς Υhκῆς ἰδιότητος). Ио.екз.Бог.1, II, 150. XII–XIII вв. И се прѣстолъ стояше на нбс҃и и на прѣстолѣ сѣдящь, сь же подобьнъ видѣниемь камени аспису [в ркп.: аснису] и сардиону… [Толкование]… сде сказаеть Оц҃а видѣти, якоже и вси видѣнии прѣдъ нимь сн҃овни, нъ чс҃тьнѣмь камени прикладываеть и (σωματικὸν αὐτῷ χαρακτῆρα οὐ περιτίϑησιν, ὥσπερ ἐν τῇ προτερί= τοῦ Υἱοῦ ὁπτασί= ‘но не придает ему [Богу Отцу] телесной формы, как в прежнем видении Сыну’) (Откр. IV, 2–3; толк.) Апокал., 24 об. XIII в. Духа бо ипостась въ себѣ совершенна есть, якоже Отча и Сыновня. Курб.Пис., 363. XVII в. ~ XVI в. Святый Духъ Сыновень есть, то уже и от Сына исходит? Отвѣт: не исходитъ, зане ино есть быти чьим и ино же быти от кого, а нарицается Святый Духъ Сыновень сего ради, яко не чюж есть, но единого и того же божества. Посольство Елчина, 290. 1640 г. – В знач. сущ. Сыновнее, с. Свойства Бога-Сына, Иисуса Христа. Да иже оубо сн҃овьне дьрзѣ роспытоваеть, больша наричеть Сн҃а Оц҃а (τὰ τοῦ υἱοῦ). Изб.Св. 1073 г.2, 214.