ТАЧЕ1, нареч. Затем, потом. И въставъше, идоша об ношть ту, таче свѣту въсходяшту, бысть въплъчение (εἶτα). Изб.Св. 1073 г.2, 494. Ятъ быс<ть> [св. Климент] Доментияномь викериемь и мч҃нъ быс<ть> въ Анкюрѣ и пакы въ Амисонѣ, таче въ Тарсѣ, пакы въ Анкюрѣ, идеже въ тьмницю въвьрженъ быс<ть> (εἶτα). Пролог (сент.)2, 164 об. XIII в. (1015): По семь же нача канунъ пѣти; таче кончавъ заутреню помолися. Лавр.лет., 133. 1377 г. Первое есть Асурииское, таче Вавилоньское цр҃ство, ·҃в·-е же Персьско (εἴτ᾽ ‘или’, смешано с εἶτα). Хрон.Г.Амарт., 36. XIV в. ~ XI в. Онъ же и литургисалъ съ нами въ святѣй службѣ. Таче жь и отпустихомъ его. АИ I, 100. 1452 г. Не бо от прелюбодѣиства родистася [Зара и Фарес], но по смотрению Бжи҃ю, егда без совокуплениа бяше Фамара посягши за перваг сна҃ Иудина, таче за втораго, уне бо еи тогда зачати въ чревѣ, нежели от единаго того съвокуплениа Иудина, но тогда узу бесчадиа носящии во чревѣ въ чародѣя [вм.: чадородия] мѣсто. Климент Смолят., 107. XV в. ~ XII в. (854): Цесарь же съ патриархомъ Фотѣемъ молбу створи въ церкви святыя Богородица Влахернѣ всю нощь; тацѣ святѣи Богородици ризу изънесъше, въ море скудь омочиша. Новг. I лет. (Н.), 105. XV в. Зижеть тѣло первие мрт҃въ образъ, и потомъ живу силу дш҃а приемлеть, преже явися мр҃твъ, таче жывъ (εἶτα). Златостр.3 (Г.), 40. XVI в. [то же – ВМЧ, Ноябрь 13–15, 1185. XVI в.]. Он же, прѣклонь колѣни первие на землю, таче въставъ и на ҃нбо въздѣвъ руцы реч<е>. (Патерик Скит.) ВМЧ, Дек. 31, 2605. XVI в. ~ XIV в. Оттуда же изъвыкоша елини класти требы рожаницамъ, таче егуптяне, таче римляне. Сл. и поуч. против языч., 33. XVI в.
◊ Без таче – так, без того. (1146): Аще была ти мысль на пострижение, в томъ еси воленъ; но язъ тя и бес таче выпущаю, болести дѣля твоеи. Ипат.лет., 337. Ок. 1425 г.