тельчий, ТЕЛЕЧЬ, прил. Принадлежащий тельцу, относящийся к тельцу; телячий. Симь образомь тельчемь Дх҃ъ Ст҃ыи явися Луцѣ. (Подпись к миниатюре) Остр.ев., 87. 1057 г. Ни кръвью козлею и тельчею, нъ своею кръвью въниде единою въ ст҃ая, вѣчьное избавление обрѣтъ (μόσχων). (Евр. IX, 12) Апост.Христ., 230. XII в. Гл҃анѣ бо вьсякой заповѣди по закону от Мосея всѣмъ людьмъ, приимъ кръвь тел<ь>чю и козьлю съ водою и вълною чьрвленою и усопъмь, самъ же книгы покропи (τῶν μόσχων). (Евр. IX, 19) Там же. Въторое [животное], еже въ образъ телочь [так!], възъпиеть: ст҃ъ (μόσχου). Толк.лит.Германа, 366. XII в. Четыри же лица: единому лице херовимле, лице же другому лице лвово, третье же лице тельче и четвертoе лице орле (в Септуагинте иначе: ἀνϑρώπου ‘человеческое’). (Иез. Х, 14) Библ.Генн. 1499 г. Камень бо створше ли древо истесавше, боги наречете, таче образ телеч<ь> от стад юнец поимше, обаче или инѣхъ от красных скотин, мертвому честь и жертву творите, неразумнии (в греч. иначе: τὸν κάλλιστον ἐκ βουκολίων ταῦρον λαβόντες ‘взяв из стада самого красивого быка’). Варлаам и Иоасаф1, 238. XVI в. ~ XI–XII вв. И мало прошедъ, видѣхомъ тутъ горнъ, межю двема камени изсѣченъ, во што израилтяне главу тел<ь>чию слили. Х.Тр.Короб., 66. XVII в. ~ 1594 г. – О золотом тельце. Понеже съгрѣшиша людье тел<ь>ча ради творенья, того ради всея обѣтованыя земля гоньзнуша. Изб. XIII в., 138. (986): Снв҃е Изр҃илви… сольявше тел<ь>чю главу, поклонишася аки Бу҃. Лавр.лет., 96. 1377 г.