ТЕТИ, тепу. 1. Бить. Се азъ сълю къ вамъ прк҃ы прѣмудры… и отъ нихъ тепете на съборищихъ вашихъ (ἐξ αὐτῶν μαστιγώσετε). (Мф. XXIII, 34) Остр.ев., 215 об. 1057 г. Неослабьно тепомъ и огньмь съконьчаваемъ и гвоздии, премудре, пригважгяемъ… яко жьртва чиста… принесенъ еси тебе ради жьренууму… мучениче Еустратие (τυπτόμενος). Мин.дек.1 II, 302. XII в. Приложиися двц҃и дв҃ою, а не въ волю родившиимъ ю, послѣди же сима очющьшема, аще възлюбить пояти ю, и въсхощета родителя еи, да бываеть свадьба. Аще ли единаче не рачити начнеть, чст҃ьнъ сы ба҃тьствъмь своимь да дасть двц҃и за срамъ литру злата, сирѣчь ·҃о· и ·҃в· стьлязя… Аще ли есть нищь, да тепеть его судии земли и посылаеть от своея области (Экл. XVII, 29: τυπτόμενος). Зак.суд.люд., 49–50. XIII–XIV вв. (1071): Янь же повелѣ бити я [волхвов] и потергати брадѣ ею. Сима же тепенома и брадѣ ею поторганѣ проскѣпомъ, рече има Янь: что вам<а> бози молвять? Лавр.лет., 177. 1377 г. Мняше бо ся Андреови, якоже и члв҃ци ефиопи изьимани быша, да тепуть я явѣ (τύπτονται). Ж.Андр.Юрод.1, 171. XIV в. ~ XII в. Мятежници… яша же и два римлянина жива, единого конника, а другаго пѣшця, и повлекоша пѣшаго къ граду, и тепоша вси и убиша и вси (ἀποσφάξαντες). Флавий.Полон.Иерус. (Арх.), 360. XV в. ~ XI–XII вв. Nadoep Zoncka offgrosse [т. е. в грозѣ?] dyrssath dat sussaya [вм.: slussaya], dath ne teppe: peytsse [т. е. боится?] mussa. Mann mus die frawen ihm Zwange haltenn, das sie gehorsam seinn vnnd dir Menner nicht schlagenn. Сл.Шрове, 223. XVI в. ~ XV в.
2. Оскорблять, печалить, уязвлять. Аще бо, рече, видить тя кто имущаго разумъ въ трѣбищи възлежаща, не съвѣсть ли ему немощьну сущу, съзижеться ясти идоложьртвьная, и приводить: погыбнеть бо немощьнуяи братъ въ твоемь разумѣ, егоже ради Хс҃ъ умре, такоже ихъ тепуще съвѣсть въ Ха҃ съгрѣшаете (1 Кор. VIII, 12: τύπτοντες αὐτῶν τὴν συνείδησιν). (Панд.Ант.) Сб.Тр.1, 133. XII–XIII вв. – Ср. тепити.