ТИ1, союз. 1. И, да. Отъкрыи е [вм.: еи – αὐτῆς] кожу личьную, и тъгда узьриши красы тоя худость – ничьсого бо иного не обряштеши, нъ кости ти жилы и смрадъ (καί). Изб.Св. 1073 г.2, 543. На дѣла подобаеть дш҃у разлучяти ти на молитвы – тако бо не обрящеть многа въхода въ ны дияволъ (καί). Изб.Св. 1076 г.1, 290. Аще убо принесеши даръ свои къ требьнику ти ту помянеши, яко братъ твои имать чьто до тебе, остави ту даръ твои прѣдъ трѣбьникъмь и шьдъ прѣже съмирися съ братъмь своимь и тъгда пришьдъ принеси даръ свои (κἀκεῖ). (Мф. V, 23–24) Мст.ев., 61. Ок. 1117 г. У котораго ти сыну вьр(ь)шь повели, оти отъдадя датть [так!] Маренѣ, оже я приду ти въдажь опять вьрьшью же. Гр.берест., № 798, 321. XII в. Аще кто пролѣеть ст҃ую служьбу творя ти похоронить ю, ·҃и· днии да поститься о хлѣбѣ и о водѣ. Зап.св.отец, 180. XIII–XIV вв. Аще кто съ рабою своею блудить ти родить отроча, да свободить рабу ту и поститься лѣт<о> одино (в лат. иначе: si ‘если’). Там же, 190. И ходихом за Супои, и ѣдучи к Прилуку городу и срѣтоша ны внезапу половечьскыѣ князи… и хотѣхом с ними… битися, но оружье бяхомъ услали напередъ на повозѣхъ; и внидохом в городъ, тол<ь>ко Семцю яша [половцы] одиного живого ти смердъ нѣколико. (Поуч.Влад.Мон.) Лавр.лет., 248. 1377 г. Иде [Глеб] к рѣцѣ, идеже бѣ кораблець уготованъ, и влѣзъ во нъ, ти [вар.: и] тако отбѣже отъ законопреступнаго брата. Ж.Бор.Глеб. (чтен.), 8. XIV в. ~ XI в. Цр҃ю страньску не супротивятся [идолы], ни даждь [вм.: дъждь] члк҃омъ не подають, ни пря не расудя<ть> ихъ и не избавять от обиды, немощни суще, якоже бо враны между нбо҃мъ ти землею (τοῦ οὐρανοῦ καὶ τῆς γῆς). (Вар. VI, 54) библ.генн. 1499 г. Он же, Иванъ екзархъ, обмерение и премѣрение его [солнца] пишетъ: кругъ бо его стадий двадесят темъ тий [вм.: ти] и пятъ тем тий и ·&вi҃· премѣрений, иже его осмъ темъ тий. Ав.Кн.толк., 550. XVII–XVIII вв. ~ 1677 г. [ср.: Есть же великый кругъ стадий ·҃к· ти ·҃е· тьмъ ти ·&в҃·, а премѣрение противно ея боле ·҃и· темъ. Шестоднев Ио.екз.2, IV, 498. XV в.]. – Между числовыми обозначениями. Ругаюштемъ же ся Елисѣю дѣтьмъ, прокля я словесьмь Гь҃ньмь [4 Цар. II, 24], и изидоста дъва медвѣди из дубровы, и прѣтръгнуста отъ нихъ четыри десяти ти дъва дѣтишта (τεσσαράκοντα καὶ δύο). Изб.Св. 1073 г.2, 571. Тѣмже ·҃о·тъ ти ·҃в·ма дѣло кончавшем (καί). Кир.Иерус.Поуч.огл., 113 об. XIII в. Множаише бо суть англ҃и: ·҃· десят ти ·҃· есть онѣхъ (в греч. союза нет: ἐνενήκοντα ἐννέα). Там же, 180. Двѣма десятьма ти четырьми час<ы> дньвьными и нощными едину проходить житную часть и слн҃це. Палея Толк.1, 8. 1406 г. ~ XIII в.
2. А, но, однако. (Ото Пе)тра ко Кузм(е). Язо тобѣ, брату своему, приказале про себе (так)о: урядил(о) ли ся со тобою ци ли не урядил(о)ся, ти ты со Дроцилою по сомолове прави. Гр.берест., № 344, 526. XIII–XIV вв. Аще калугерь с калугерицею блуд створить, ти идеть въ црк҃вь, хотя грѣх скрыти, то пса Бъ҃ наречть. Правила, 30. XIV–XV вв. Сами бо вѣсте, иже который члв҃къ ремество имый, ти его не дѣлаеть, можеть ли ся обогатети? Поуч.Ильи, 16. XV в. ~ XII в. Раздаю въсе имѣние мое, ти любви не имѣю, ничтоже успѣю. (Иак.Посл.Дм.) Макарий. ИРЦ II, 305. XVI в. ~ 1078 г.
3. Тити… – или… или.., то ли… то ли. И теперешние воришки хотѣли пойти на Смоленскъ, вѣстей нѣтъ прямыхъ, ти много люду, ти немного, и они пошли на Бѣлую. АИ II, 203. 1609 г.